Skip to main content
Information
Services
  • Telephone

    (+84) 97 531 9889

    (+84) 86 929 1771

  • Email

    infor@beau.vn

  • Our Office

    33 Giang Van Minh Street, Ba Dinh District, Hanoi, Vietnam

Website Baoviet Life

With the goal to improve user experience, Baoviet Life has updated the newest technology.

Background

The latest report of the Insurance Insurance Supervisory Authority (Ministry of Finance) shows that there are 64 insurance businesses on the market, including 30 non-life insurances, 18 life insurances, 2 reinsurances, 14 insurance brokerage enterprises and 1 branch of foreign non-life insurance company.

Being a pioneer, Baoviet Life understands the domestic market, Vietnamese needs and desires better than anyone. Take that as the driving force and the starting idea to launch preeminent and suitable products to the Vietnamese people.

Challenge

The increasing competition from foreign insurance companies on all aspects.

Customers' habits and behavior are gradually changing because of the internet environment, the media and social networks.

Carefully choice of customers when choosing a finacial product.

Determining project goal

Determining the right project goal is an important step to help the project follow the right direction as well as set criteria to evaluate the success of the Baoviet Life website project.

  • Affirm the brand position01

    In the digital age, the website is one of the effective tools to promote and build brand credibility. The influence of the brand is also increased with the quality website content.

  • Increase conversion rate02

    The website is optimized for getting information from potential customers, helping the sales team to reach customers and contracts.

  • Information transparency03

    In the digital age, the website is one of the effective tools to promote and build brand credibility.

Users’ Stories

Nguyễn
Thu Trang

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

Xem thông tin
Users’ Stories

Trần
Thu Huyền

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

Xem thông tin
Users’ Stories

Phạm
Việt Dũng

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

28 tuổi/ Nhân viên văn phòng

Mối quan tâm: Sức khoẻ, Gia đình, Tài chính

Tính cách & Hành vi: Không có nhiều thời gian, tranh thủ giờ nghỉ trưa để mua sắm và đọc các bài viết về chia sẻ kinh nghiệm chăm sóc sức khoẻ gia đình.

Thường tìm kiếm & so sánh thông tin trước khi quyết định mua hàng. Thường ảnh hưởng bởi các nhóm, ý kiến trên mạng, mạng xã hội, diễn đàn

Xem thông tin

Vấn đề

Đã có gia đình và chuẩn bị có con

Muốn tìm một gói bảo hiểm nhân thọ vừa bảo vệ cho con vừa tích lũy tiền cho con sau này

Vấn đề

Đã có gia đình và chuẩn bị có con

Muốn tìm một gói bảo hiểm nhân thọ vừa bảo vệ cho con vừa tích lũy tiền cho con sau này

Vấn đề

Đã có gia đình và chuẩn bị có con

Muốn tìm một gói bảo hiểm nhân thọ vừa bảo vệ cho con vừa tích lũy tiền cho con sau này

Sitemap

With the customer centric direction to improve user experience, the website content is divided into 5 main parts: Customer needs / Products / Customer services / About Bao Viet and other information.

Interactive functions including hotline, consultation registration, product comparison, issurance package caculation, searching, social share.

Technology

Website Bao Viet Life is not only the information portal but also a platform with optimal functions for administrators. Our sollution offers:

  • HTML5
  • Javascript
  • Bootstrap
  • Laravel Framework
  • ...

Concept &
Design Development

We strictly comply with the brand standards of Bao Viet Group and apply modern design language with large size Typo while reducing the spacing of details. Space helps users feel more comfortable when tracking information

Your target

This is a customer centric information-structured page. In addition to useful information, there will be additional tools such as quick calculation, consulting registration and product registration

Toolkit &
Customer Service

This kind of information is designed as simple product manual. The comparison function allows customers to compare the product features before making a decision.

Mega Menu

This component partially visualizes navigation and changes the menu structure dynamically. Customers can easily identify what they are looking for.

Mobile Responsive

Half of the traffic is from mobile devices, so we have paid great attention to customer experience on mobile responsiveness, from adjusting font spacing and adding elements for navigation and interaction for the best convenience.